29 Mayıs 2012 Salı
Turkcell - Harranlı Emine Vs. Harwardlı Emily RekLamı 2012
1:)BU reklam kim tarafından oluşturulmuş?
1.)Reklam ajansı bölümünde çalışan reklam çekim elemanları tarafından oluşturulmuş.
2:)Bu reklamda dikkatimi çekmek için neler kullanılmış?
2:)Bu reklamda ilgimi çekmek için yabancı ülkedeki yaşam zenginliğiyle , yaşadığım ülke arasındaki fark ortaya konulmuştur. Aradaki farkın doğumdan başlayıp okul yaşamı ve diğer zamanlarda devam ettiği gösterilmiş.Emine ve Emily ismi arasında benzerlik kurulmuş ilgi çekicilik katılmıs.Harran ve Harward arasındaki benzerlikte bir diğer unsurdur.Aradaki uçurum örneklerle verilmeye çalışılmış.Reklam zıtlıklar ve farklılıklar üzerine kurulup ilgi çekilmeye çalışılmış.
3:)Başkaları bu mesajı daha farklı nasıl algılamış olabilir?
3:)Başkaları bu mesajda sosyal yönden batının üstünlüğünün kabul edildiği,yaşam koşullarında bizi geçen bir ülkenin teknolojinin ürünü olan internette bizim gerimizde olduğunu anlayabilir.Sadece diğer ülkenin internette geçildiği mesajı alınmış olabilir.
4:)Bu mesajda hangi yaşam biçimleri ön plana çıkarılmış, hangileri göz ardı edilmiştir?
4:)Bu mesajda Doğu da bir köy hayatı yaşayan zorluklar içinde okuyan kızın yaşamıyla ,gelişmiş ülkede oldukça iyi yaşam süren güzel bir üniversitede öğrenim gören kızın hayatı üzerindeki zıtlıklar ön plana çıkarılmıştır.Burada ülkemizin geri kalmışlığı gösterilmiştir. Oysa bu her kesimde doğru değildir.Şu an gelişen ülkemizde burada görülen yaşam biçimleri değişmiştir.Burada sadece 2 öğrenci üzerinde durulmuş mesaj öğrenci üzerinden verilmeye çalışılmıs toplıumun diğer internet kullanan kesimi ihmal edilmiştir.
5:)Bu mesaj neden gönderilmiştir?
5:)Bu mesaj Turkcell in internet hızında birinci olduğunu göstermek, Markasının tanıtımını yapmak ve alım gücünü yükseltmek için gönderilmiştir.'Sadece ülkede değil dünyada 1 numarayız' mesajı verilmiştir.Hedef kitlesini genişletmek amacı vardır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder